هشدار درباره جدی بودن آسیب‌ مغزی نظامیان آمریکا در حمله موشکی ایران
(last modified 1398-11-26T08:15:21+00:00 )
دلو 26, 1398 12:45 Asia/Kabul
  • هشدار درباره جدی بودن آسیب‌ مغزی نظامیان آمریکا در حمله موشکی ایران

نهاد رسانه ای کنگره آمریکا آسیب دیدگی مغزی نظامیان این کشور را در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، جدی خواند و هشدار داد این آسیب ها ممکن است سلامت مصدومان را تا پایان عمر تحت تاثیر قرار دهد.

پایگاه اینترنتی "هیل" وابسته به کنگره آمریکا نوشت: طبق گزارش‌ های پنتاگون، تا کنون 109 نیروی ارتش آمریکا بر اثر حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد دچار آسیب دیدگی‌ مغزی شده اند و آمارها در این زمینه در حال افزایش است.

مقاله نویس هیل افزود: آسیب دیدگی مغزیِ از لحاظ کلی علائم کوتاه مدت دارد اما ممکن است دارای تاثیرات عصبی طولانی مدت باشد که به «سندرم پس از صدمه» (PCS) معروف است و در آن، فرد مصدوم تا پایان عمر دچار برخی ناتوانی ها می شود. 

گزارش وزارت دفاع امریکا- پنتاگون- حاکی است نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی تروماتیک شده اند.

آسیب مغزی تروماتیک به آسیب دیدن مغز به دلیل یک نیروی خارجی گفته می‌شود که به اختلال موقت یا دائم عملکرد جسمی، روانی و شناختی فرد منجر می شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 8 ژانویه در پاسخ به اقدام  ناجوانمردانه ارتش آمریکا در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس و همراهانش، پایگاه نظامیان آمریکایی عین‌الاسد را در استان الانبار در غرب عراق با 13 موشک هدف قرار داد و در هم کوبید.

کلیدواژه