تهدید دوباره اردوغان ضد سوریه
(last modified Sun, 16 Feb 2020 07:29:12 GMT )
دلو 27, 1398 11:59 Asia/Kabul
  • تهدید دوباره اردوغان ضد سوریه
    تهدید دوباره اردوغان ضد سوریه

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی تهدید آمیز ،گفت: اگر نیروهای ارتش سوریه تا پایان ماه جاری میلادی (فوریه) از ادلب (شمال سوریه) خارج نشوند، ترکیه وارد عمل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه شنبه شب در سخنانی درباره تحولات ادلب سوریه مدعی شد: تا زمانی که نیروهای سوریه از ادلب عقب‌نشینی نکنند، بحران در این منطقه حل نخواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه بدون اشاره به نقض تمامیت ارضی سوریه از سوی نیروهای ارتش ترکیه و تناقض اقدامات آنکارا با توافقنامه های بین المللی افزود: «اگر نیروهای سوری از ادلب خارج نشوند تا پایان ماه جاری میلادی با این موضوع مقابله خواهیم کرد.

با این حال اردوغان گفت: هیچگونه قصدی برای اشغال سرزمین‌های سوریه نداریم و در تلاش برای ایجاد راه‌حل بدون اشغال اراضی سوریه هستیم.

ارتش سوریه از یک ماه پیش عملیات‌ خود علیه تروریست‌ها در استان ادلب این کشور را از چند محور آغاز کرده و توانسته است طی این مدت،۶۰۰ کیلومتر مربع از اراضی منطقه به همراه بزرگراه راهبردی حلب - دمشق آزاد و پاکسازی کند.

سوریه بارها اعلام کرده است که حملاتش علیه تروریستهایی است که در ادلب حضور دارند اما ترکیه با ابراز نگرانی از تحولات اخیر مدعی است از بیم قدرت گرفتن گروه های کرد مسلح سوری مجبور شده نیروهای خود را وارد خاک سوریه در ادلب کند. اقدامی که با اعتراض شدید دولت دمشق روبرو شده است.

این درحالی است که ارتش ترکیه در دوسال گذشته به بهانه مبارزه با گروه های کرد مسلح با نفوذ به مناطق شمالی سوریه بویژه حلب، چند رشته عملیات گسترده اجرا کرده که طی آن هزاران تن کشته، زخمی یا آواره شده اند.

 

کلیدواژه