دلو 30, 1398 10:14 Asia/Kabul
  • فرافکنی نماینده آمریکا علیه ایران در نشست شورای امنیت

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه شنبه بار دیگر به تکرار اتهامات و ادعاهای واهی مقامات این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش ایرنا، "کلی کرافت" Kelly Craft در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن مدعی شد، جمهوری اسلامی ایران پشت عملیات پهپادی یمنی ها علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی بوده است.

"کرافت" در ادامه سریال اتهام‌ زنی های خود علیه ایران همچنین مدعی شد، جمهوری اسلامی ایران به یمن محاصره شده، سلاح ارسال می کند.

عربستان به همراه امارات و آمریکا  در ماه های اخیر تلاش های فراوانی کرده اند، جمهوری اسلامی ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کنند.

این اتهام های بی‌اساس در راستای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های ائتلاف متجاوز سعودی در مقابل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن مطرح می‌شود.

یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن، سپتامبر 2019 در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی در یمن، با 10 فروند پهپاد بومی،  پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته شرکت ملی نفت عربستان "آرامکو"  را هدف قرار داد.

پس از این عملیات آمریکایی ها و سعودی ها با تکرار ادعا‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شدند، تهران در عملیات پهپادی یمنی ها علیه تاسیسات نفتی عربستان نقش داشته است.

ادعاها و اتهام‌زنی‌های بی اساس آمریکایی ها و سعودی ها علیه ایران در حالی است که نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

رژیم سعودی و آمریکا تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور(به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود) برسند.

کلیدواژه