حوت 01, 1398 10:00 Asia/Kabul
  • خشم ترامپ از دیدار سناتور آمریکایی با ظریف

رئیس‌ جمهوری آمریکا، دیدار سیاستمداران دموکرات با وزیر امور خارجه ایران را دلیل بی‌میلی تهران برای مذاکره با واشنگتن دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا که به دلیل ناکارآمد بودن سیاست‌هایش در قبال ایران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته، روزچهارشنبه دیدار برخی سیاستمداران دموکرات با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران را دلیل بی‌میلی تهران به توافق با آمریکا دانست.

ترامپ در صفحه توئیتر از دیدارهای «کریس مورفی»، سناتور دموکرات و «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا با «محمدجواد ظریف» سخن گفت و نوشت: «کری و مورفی، قانون لوگان را نقض کرده‌اند.

قانون لوگان، مذاکره غیرمجاز افراد غیردولتی را با دولت‌های خارجی ممنوع می‌کند.

شماری از دموکرات‌ها به ریاست مورفی سناتور ایالت کنتیکت در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان، با "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران دیدار داشته اند.

"عباس موسوی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد، این ملاقات، بخشی از دیپلماسی عمومی به شمار می رود. 

موسوی افزود: ظریف همواره گفته‌ است که برخی اعضای کنگره آمریکا که از درخواست ملاقات می‌کنند، با او دیدار می کنند و وی دیدگاه‌ های ایران و واقعیات منطقه را تشریح می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که به دلیل عهدشکنی دولت آمریکا با خروج غیرقانونی و یکجانبه از توافق هسته ای برجام، حاضر به مذاکره با آن نیست.  

کلیدواژه