حوت 01, 1398 10:02 Asia/Kabul
  • سناتور آمریکایی از دیدار خود با ظریف دفاع کرد

«کریس مورفی» سناتور دمکرات آمریکایی در واکنش به انتقاد ترامپ، سیاست وی در قبال ایران را شکست‌خورده توصیف و از دیدار خود با ظریف دفاع کرد.

به گزارش ایرنا؛ مورفی چهارشنبه شب در پیامی توئیتری سیاست دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در قبال ایران را شکست خورده توصیف و دیدارش با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران را بخشی از شرح وظایف کاری خود عنوان کرد.

"دونالد ترامپ" روز سه شنبه به دیدار سناتور دموکرات با وزیر امور خارجه ایران، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ واکنش نشان داد و این اقدام را غیرقانونی دانست.

"ترامپ" با اعلام اینکه "کریس مورفی" سناتور دموکرات با ایرانی‌ها دیدار داشته است، گفت: «این، نقض قانون لوگان است.»

قانون لوگان، تماس غیرمجاز افراد غیردولتی را با دولت‌های خارجی ممنوع می‌کند.

قانون لوگان، پس از مذاکره غیرقانونی "جرج لوگان" سناتور آمریکایی با فرانسه در سال 1798 تصویب شد و به امضای "جان آدامز"  رئیس جمهوری وقت آمریکا رسید.

گروهی از دموکرات‌ها به ریاست مورفی سناتور ایالت کنتیکت در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان، با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده‌اند.

"عباس موسوی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «ملاقات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با برخی از اعضای کنگره آمریکا بخشی از دیپلماسی عمومی است.»

موسوی در ادامه نوشت، ظریف همواره گفته‌ است که با برخی اعضای کنگره آمریکا که از او درخواست ملاقات می‌کنند، دیدار و دیدگاه‌ های  ایران و واقعیات منطقه را تشریح می‌کند.

کلیدواژه