حوت 04, 1398 18:27 Asia/Kabul
  • مقام روس: کرونا احتمالا سلاح بیولوژیک است

عضو کمیته امور بین الملل مجلس نمایندگان روسیه- دوما- احتمال داد ویروس کرونا، سلاح بیولوژیک آمریکا باشد.

به گزارش ایرنا، "دمیتری نویکوف" روز یکشنبه به صورت غیرمستقیم نقش داشتن آمریکا را در بروز بیماری کرونا رد نکرد و گفت: بعید نیست این ویروس یک سلاح بیولوژیک باشد.

نویکوف افزود: آنچه به گزینه دست داشتن آمریکا در این باره  مربوط می‌شود، این واقعیت است که مدت ها است در برخی  کشورها تلاش برای ساخت سلاح‌های بیولوژیک ادامه دارد و این موضوع دیگر محرمانه نیست.

"ویلبر راس" وزیر بازرگانی آمریکا چندی پیش در مصاحبه با  شبکه "فاکس نتورک بیزنس" (FBN) در پاسخ به سوالی درباره شیوع ویروس کشنده کرونا گفت: این می‌تواند برای اقتصاد آمریکا خوب باشد زیرا باتوجه به خاستگاه آن در چین، بازگشت اشتغال به آمریکا را تسریع خواهد کرد.

«کورتیس الیس»، مشاور انتخاباتی سابق دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در امور تجارت و مشاغل هم 14 فوریه/25دلو، گفت: حاضر نشدن کارگران چینی در محل کار به دلیل ابتلا به بیماری کرونا می‌تواند یک لطف الهی به نفع تولیدکنندگان داخلی در ایالات متحده باشد.

ویروس کشنده کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، ایران، فرانسه و امارات سرایت کرده است.

براساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، تاکنون 78 هزار و 866 نفر به ویروس کرونا آلوده شده و دو هزار 464 نفر جان خود را از دست داده اند.

کلیدواژه