حوت 05, 1398 13:20 Asia/Kabul
  • ترامپ خواستار تحقیق در مورد اطلاعات دخالت روسیه در انتخابات

رئیس جمهوری آمریکا، خواستار تحقیقات درمورد افشای اطلاعات محرمانه از جلسه‌ای با قانونگذاران آمریکایی درمورد مداخله روسیه در کارزار انتخابات ریاست جمهوری شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ‌دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا  گفت: در جریان اطلاعاتی مبنی بر اینکه روسیه درصدد تقویت ستاد انتخاباتی "برنی سندرز" (1) یکی از نامزدهای حزب  دموکرات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست، ‌قرار نگرفته است.براساس این گزارش، مقام‌های اطلاعاتی به قانونگذاران آمریکایی گفته‌اند که روسیه در نشر اطلاعات دروغ و تبلیغات برای کمک به سندرز و ترامپ در انتخابات آتی آمریکا دست دارد.

"شلبی پیرسون" مقام عالی امنیت انتخابات آمریکا، اطلاعاتی را در اختیار قانونگذاران کنگره  قرار داد و درگزارش خود تصویر کلی از تلاش‌های روسیه برای حمایت از ترامپ در عرصه انتخابات آتی از جمله هک کردن، تقویت رسانه‌های اجتماعی و حمله به زیرساخت‌های انتخابات، ارائه کرد. 

بعد از ورود  دونالد ترامپ به کاخ سفید،  گمانه‌زنی‌های زیادی دربارهٔ ارتباط کشورهای خارجی به ویژه روسیه  با کمپین انتخاباتی  وی  برای اثرگذاری بر نتیجه انتخابات مطرح شد.در همین راستا تحقیقات "رابرت مولر" دادستان ویژه برای بررسی موضوع مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016  آمریکا آغاز شد. 

انتشار گزارش مولر، اما با انتقاد گسترده دموکرات ها مواجه شد.ترامپ، همواره تبانی با روسیه را تکذیب و این اتهام را جعلی عنوان کرده است.کرملین نیز ادعای مقام های آمریکایی درباره مداخله در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده است.

کلیدواژه