گسترش ویروس کرونا در فرانسه
(last modified Sat, 29 Feb 2020 09:43:34 GMT )
حوت 10, 1398 14:13 Asia/Kabul
  • گسترش ویروس کرونا در فرانسه

با افزایش شمار افراد مبتلا به ویروس کووید-19 در فرانسه،  دولت این کشور از ورود به مرحله دوم اپیدمی خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ "اولیویه وران" Olivier Véran  وزیر بهداشت و درمان فرانسه عصر روز جمعه تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در این کشور را 57 نفر اعلام کرد که نسبت به شب گذشته 19 نفر افزایش یافته است.  

وران خاطرنشان کرد، فرانسه وارد مرحله دوم اپیدمی شده، از این رو برای جلوگیری از شیوع این بیماری می بایست اقدامات جدی تری انجام گیرد.

وزارت آموزش فرانسه اعلام کرده در مرحله دوم مبارزه با این اپیدمی، مدارس مناطق آلوده تعطیل خواهد شد. در بیش از 15 استان فرانسه مواردی از آلودگی به کرونا مشاهده شده است. تاکنون دو نفر در فرانسه جان باخته اند.

برخی احزاب سیاسی؛ دولت را به اهمال کاری در موضوع ویروس کرونا متهم کرده و خواستار پاسخگویی دولت به ویژه در خصوص آمار قربانیان و تلفات شده اند.

این درحالی است که به دنبال شیوع کرونا در اروپا و به گفته منابع بهداشتی در کرواسی، با شناسایی دو مورد دیگر از ابتلا به ویروس  کرونا، شمار مبتلایان در این کشور به 5 نفر رسیده است. مقامات بهداشت و درمان از تشدید تمهیداتی برای مقابله با ویروس جدید کرونا خبر داده اند.

نشریه اسپانیایی ال موندو نیز صبح امروز شنبه، به نقل از وزیر بهداشت اسپانیا  شمار مبتلایان را - 7 نفر بیشتر از آمار قبلی -  34 تن اعلام کرد.  

ویروس کرونا اواخر سال 2019 در شهر "ووهان" Wuhan در شرق چین مشاهده شد. 

تاکنون دست کم 82 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند. از این تعداد حدود 32 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

کرونا در چین تاکنون، دو هزار و 835 قربانی برجا گذاشته است.

کلیدواژه