حوت 10, 1398 19:29 Asia/Kabul
  • ابرازنگرانی اردوغان از تقابل نظامی ترکیه با روسیه در سوریه
    ابرازنگرانی اردوغان از تقابل نظامی ترکیه با روسیه در سوریه

رییس جمهوری ترکیه در اظهاراتی که نشان از احتمال رویارویی نظامی این کشور با روسیه در سوریه دارد، خطاب به رهبران مسکو گفت: از سر راه نیروهای ترکیه در ادلب کنار بروید.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ «رجب طیب اردوغان» روز شنبه مدعی شد، روسیه در تلاش است با دستاویز قرار دادن اوضاع در ادلب سوریه، در امور ترکیه دخالت کند.

رییس جمهوری ترکیه در ادامه مدعی شد که آنکارا به دنبال نفت و الحاق اراضی سوریه نیست، بلکه می خواهد امنیت ملی ترکیه را تامین و حفظ کند، اما روسیه در مقابلش قرار گرفته است.

«رجب طیب اردوغان » همچنین ادعا کرد که نیروهای مسلح ترکیه به دعوت مردم سوریه وارد این کشور شده اند نه دولت سوریه، پس در این کشور باقی خواهند ماند.

رییس جمهوری ترکیه در عین حال اذعان کرد که براثر حملات ارتش سوریه به مواضع ارتش این کشور در ادلب، 36 نظامی ترکیه کشته شدند.

در همین حال، «یاشار یاکیش »وزیر خارجه پیشین ترکیه تاکید کرد که آنکارا به دنبال سرنگونی دولت قانونی «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه است.

سوریه بیش از دوماه است که عملیات پاکسازی استان ادلب از تروریست‌ها را آغاز کرده، اما دولت آنکارا که مخالف این اقدام است، به بهانه مبارزه با تروریسم، بخش هایی از خاک سوریه را اشغال کرده، اقدامی که با اعتراض شدید دمشق و مردم سوریه مواجه شده و درباره عواقب آن به آنکارا هشدار داده اند.

کلیدواژه