حوت 12, 1398 16:19 Asia/Kabul
  • محکومیت جنایات افراط‌گرایان هندو علیه مسلمانان
    محکومیت جنایات افراط‌گرایان هندو علیه مسلمانان

مجمع جهانی اهل بیت (ع) با محکوم کردن جنایات افراط‌گرایان هندو علیه مسلمانان، رعایت قوانین بین‌المللی و حقوق بشری و رفع محدویت علیه اقلیت مسلمان از سوی دولت هند را خواستار شد.

مجمع جهانی اهل بیت (ع) روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از هند و اظهارات مغرضانه وی علیه مسلمانان این کشور، هزاران نفر از افراط‌گرایان هندو با آتش زدن منازل و مساجد مسلمانان درگیری‌های فرقه‌ای خونین بوجود آوردند که تاکنون ده‌ها کُشته و بیش از 200 زخمی برجای گذاشته است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به فشارها و محدودیت‌های دولت هند برای میلیون‌ها مسلمان مقیم این کشور در راستای اجرای قانون جدید شهروندی، آمده است: آوارگی مسلمانان در هند درحالی است که دولت این کشور با اعطای تابعیت به مهاجرانِ سه کشور همسایه به شرطی که مسلمان نباشند، موافقت کرده است.

مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه چنین وضعیتی، برای هر انسان آزاده‌ای دردناک و تأسف بار است، تصریح کرد: افراطیون هندی با حمله به مساجد و مراکز علمی و دینی و ضرب و جرح مسلمانان و نیز بازداشت تعدادی از شخصیت‌های برجسته علمی و مذهبی، جنگ فرقه‌ای و مذهبی خونین به راه انداخته‌اند.

مجمع جهانی اهل بیت (ع) همچنین با اشاره به اینکه پلیس هند تنها نظاره‌گر کشتار مسلمانان و تخریب مساجد و اموال و دارایی‌های آن‌هاست، تاکید کرد: دموکراسی در هند در ابتدایی‌ترین آزمون خود، مفتضحانه شکست خورده است.

پیشتر نیز، وزارت امور خارجه ایران با ابراز امیدواری برای پایان یافتن هرچه زودتر خشونت‌ها علیه مسلمانان در هند اعلام کرد: ایران با نگرانی، اخبار جنگ‌ها و اختلافات مذهبی در هند را دنبال می‌کند.

 

کلیدواژه