حوت 13, 1398 14:57 Asia/Kabul
  • هراس از کرونا و نایاب شدن وسایل بهداشتی در آمریکا

شدت یافتن شیوع ویروس کرونا در آمریکا، جامعه این کشور را به هراس افکنده و رسانه‌های آمریکا از نایاب شدن وسایل بهداشت اولیه در این کشور خبر می‌دهند.

به نوشته تارنمای خبری « یو.اس.ای تودی » در پی تایید شیوع ویروس کرونا در ایالات واشنگتن و کالیفرنیا، ازدحام مردم آمریکا به طرف فروشگاه های زنجیره ای روبه افزایش است و مردم برای تهیه مایحتاج خود چون آب، دستمال های بهداشتی، وسایل ضد عفونی و دستکش طبی به فروشگاه ها مراجعه می کنند.

مردم در شهر بلویو در ایالت واشنگتن به فروشگاه ها می روند و آب، دستمال های بهداشتی و وسایل ضد عفونی، دستکش طبی و هیدروژن خریداری می کنند.

در کالیفرنیا هم، آمریکایی ها صف های طولانی در بیرون و داخل فروشگاه ها تشکیل داده اند و همه ی کالاهای ضروری را از قفس های فروشگاه خالی کرده اند. 

واشنگتن پست و نیویورک تایمز نیز در گزارش‌هایی به قحطی ماسک و افزایش قیمت‌ها اشاره کرده و نوشتند: کارشناسان خواستار استفاده نکردن مردم عادی از ماسک شدند.

سی‌ان‌ان نیز دراین باره نوشت:‌ رعایت نکردن استفاده درست از ماسک و تماس هرچه بیشتر دست‌ها با صورت، امکان ابتلا به این ویروس را بیشتر می‌کند.

شبکه سی‌ان‌ان همچنین به سخنان نادرست "دونالد ترامپ" درباره ساخت واکسن کرونا در کوتاه ترین زمان اشاره کرد و گزارش داد: ترامپ در نشستی با کارشناسان برای بررسی راه‌های مقابله با کرونا از تهیه این واکسن در مدت سه تا چهار ماه خبر داد، اما کارشناسان ضمن رد این موضوع، تصریح کردند در سریع‌ترین زمان ممکن برای ساخت واکسن چنین ویروسی، 12 تا 18 ماه زمان نیاز است.

"الکس ایزر" (Alex Azar) وزیر بهداشت آمریکا نیز در اظهاراتی بر این بحران افزوده و گفته است که در صورت ساخته شدن واکسن کرونا، هیچ تضمینی وجود ندارد که این واکسن قیمت پایینی داشته و قابل دسترس همگان باشد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت آمریکا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا دراین کشور با رسیدن به 100 نفر سه رقمی شد که 18 نفر از مبتلایان جدید در ایالت واشنگتن و 16 نفر نیز در ایالت کالیفرنیا هستند.

همچنین با مرگ دست کم 4 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا در روز دوشنبه،‌ آمار تلفات این ویروس در آمریکا به 6 نفر افزایش یافت.

نگرانی‌ها در آمریکا درباره عملکرد دولت "دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری آمریکا درخصوص شیوع ویروس کرونا بالا گرفته و حتی  فرماندار ایالت واشنگتن به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

ترامپ روز شنبه تلاش کرد شیوع کرونا را کم اهمیت جلوه دهد اما روز یکشنبه اعلام کرد که این موضوع جدی است.

ویروس کرونا از شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد که از 90 هزار و 899 مبتلا در سطح جهان 80 هزار و 151 نفرشان در چین هستند.آمار تلفات کرونا، در دنیا به 3 هزار و 116 نفر رسیده و سهم چین در این میان 2 هزار و 943 نفر است.کرونا تاکنون به 72 کشور سرایت کرده است.

کلیدواژه