شمار قربانیان کرونا در چین از مرز سه هزار نفر گذشت
(last modified 1398-12-15T04:36:48+00:00 )
حوت 15, 1398 09:06 Asia/Kabul
  •  شمار قربانیان کرونا در چین از مرز سه هزار نفر گذشت

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد با مرگ ۳۱ نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ، شمار قربانیان از مرز سه هزار نفر گذشت.

به گزارش رویترز، کمیسیون ملی بهداشت چین صبح پنج شنبه اعلام کرد، ۱۳۹ نفر دیگر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و شمار مبتلایان به کرونا تا پایان روز چهارشنبه به ۸۰ هزار و ۴۰۹ نفر و تعداد قربانیان نیز به سه هزار و ۱۲ نفر رسیده است.

همه افرادی که چهارشنبه جان خود را از دست دادند، شهروندان چینی در استان «هوبئی » Hubeiکانون اصلی شیوع ویروس کرونا هستند.

دیروز مقامات بهداشتی چین نین شمار کشته ها را بر اثر بیماری کرونا دو هزار و ۹۸۱ نفر اعلام کرده بودند .

آماری که چین در روزهای اخیر منتشر کرده، نشان می‌دهد که روند ابتلا به ویروس کرونا و شمار قربانیان در این کشور کاهش قابل توجهی یافته و روندی نزولی را در پیش گرفته است.

کمیسیون  ملی بهداشت چین هم با انتشار آخرین نسخه از مطالعات این کشور در مورد ویروس کرونا مهمترین راه های انتقال این ویروس را «ذرات ریز آب دهان» و «تماس با افراد آلوده» عنوان کرد.روزنامه چاینا ارگ هم از کشورهای منطقه غرب آسیا خواست با توجه به تحولات اخیر ناشی از شیوع ویروس کرونا با یکدیگر برای ریشه کن کردن این ویروس همکاری کنند.

شیوع ویروس کرونا دسامبر 2019 از شهر "ووهان" Wuhan  مرکز استان هوبئی چین آغاز شده ،علاوه بر 30 استان چین، به 81 کشور دیگر جهان از جمله ایران نیز سرایت کرده است.

کلیدواژه