تاکید مسکو بر اجتناب آژانس اتمی از سیاسی کاری درباره ایران
(last modified 1398-12-21T08:43:47+00:00 )
حوت 21, 1398 13:13 Asia/Kabul
  • تاکید مسکو بر اجتناب آژانس اتمی از سیاسی کاری درباره ایران

روسیه تصریح کرد، مساله اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران باید به دور از هرگونه ملاحظات سیاسی و کاملا فنی حل و فصل شود.

به گزارش ایرنا، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور در برجام سه شنبه شب در گفت وگو با "کاظم جلالی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد: «روسیه تمام توان خود را در این زمینه به کار خواهد بست تا آژانس در مسیر فنی خود حرکت کند.»

معاون وزیر امورخارجه روسیه با ابراز همدردی و تسلیت به مناسبت جان باختن شماری از شهروندان ایران در پی ابتلا به ویروس کرونا و مشکلات تامین دارو و تجهیزات پزشکی برای مقابله با این ویروس با توجه به تحریم های آمریکا اظهار داشت: روسیه بارها تاکید کرده‌ که اقدامات آمریکا علیه ایران کاملا یکجانبه و غیرقانونی است و مسئولان روسیه آمادگی ارائه کمک در تامین تجهیزات و کمک های پزشکی به ایران و ادامه تلاش های خود را دارند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش سوم مارس/13حوت خود از مواد هسته‌ای اعلام نشده در سه مکانِ اعلام نشده در ایران سوال کرده؛ دومین گزارشی که در آن  ادعا شده ایران اجازه دسترسی به دو مکان را فراهم نکرده است.

این نهاد در نشست 9 مارس/19حوت خود نیز ادعایش مبنی بر دسترسی نداشتن آژانس به مکان‌هایی در ایران را تکرار کرد و افزود: تهران به درستی درباره سوالات آژانس شفاف سازی نکرده است.

"کاظم غریب آبادی" سفیر و نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، پیشتر در یادداشتی متذکر شد که «آژانس، مسؤولیت دارد تا با تدبیر و خردمندی از تخریب تصویر همکاری میان ایران و آژانس، جلوگیری کند.»

کلیدواژه