حوت 25, 1398 14:35 Asia/Kabul
  • مناقشه آمریکا و آلمان بر سر واکسن کرونا
    مناقشه آمریکا و آلمان بر سر واکسن کرونا

رئیس جمهوری آمریکا، تلاش می‌کند با صرف هزینه زیاد نتایج تحقیقات یک شرکت آلمانی در زمینه تولید واکسن کرونا را برای آمریکا خریداری کند.

به گزارش روزنامه  آلمانی "ولت ام زونتاگ"، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا  مبلغ هنگفتی را به شرکت آلمانی "کیوروک"  (CureVac)  پیشنهاد کرده است تا نتایج تحقیقات خود برای تولید واکسن کرونا را به صورت اختصاصی در اختیار آمریکا قرار دهد.

مقامات وزارت بهداشت آلمان اما  اعلام کرده اند که دولت این کشور به شدت در تلاش برای نگه‌داشتن نتایج تحقیقات این شرکت و تولید واکسن در آلمان است.

شرکت خصوصی "کیوروک" و انستیتوی دولتی "پاول ارلیش" با استفاده از بودجه عمومی آلمان در حال تحقیق و آزمایش روی واکسن ویروس کرونا هستند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به شکل گسترده ای رو به افزایش است اما ترامپ همچنان میکوشد عملکرد خود  را در این زمینه موفق جلوه دهد.

دوماهنامه آمریکایی "نشنال اینترست" نوشت: شیوع کرونا در آمریکا می‌تواند انتخاب ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری 2020 تحت الشعاع قرار دهد و اقدامات او حاکی از آن است که وی پیروزی در انتخابات را به سلامت مردم آمریکا ترجیح می‌دهد.

آمارها نشان می دهد تا کنون بیش از سه هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و این ویروس به مرگ 60 آمریکایی منجر شده است. 

 

کلیدواژه