اذعان ترامپ به دستور فراری دادن مزدور صهیونیست ها از لبنان
(last modified 1399-01-01T08:28:54+00:00 )
حمل 01, 1399 12:58 Asia/Kabul
  • اذعان ترامپ به دستور فراری دادن مزدور صهیونیست ها از لبنان

رئیس جمهوری آمریکا تایید کرد که نیروهای این کشور، مزدور رژیم صهیونیستی و شکنجه گر زندانیان را از لبنان فراری داده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری گفت ما با جدیت برای رهایی الفاخوری که یک شهروند لبنانی- آمریکایی است، کار کردیم.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی در بیروت نوشت: یک بالگرد آمریکایی روز پنجشنبه در حیاط سفارت آمریکا در بیروت به زمین نشست و در اقدامی مغایر با حکم دستگاه قضایی لبنان، الفاخوری را از خاک لبنان خارج کرد.

ترامپ با این ادعا که الفاخوری به سرطان مبتلا شده است، گفت «آزاد کردن آمریکایی های زندانی در خارج از آمریکا از اولویت های دولت من است».

عامر الفاخوری در سال 1998 و دو سال قبل از عقب نشینی ارتش صهیونیستی از جنوب لبنان متواری شد و دستگاه قضایی لبنان او را در محاکمه ای غیابی به اتهام مزدوری صهیونیست ها به 15 سال زندان با اعمال شاقه محکوم کرد.

زندانیان زندان الخیام از الفاخوری به اتهام مسئولیت اداره این زندان و شکنجه فلسطینی ها و لبنانی ها در دوران 22 سال اشغال جنوب لبنان به دست رژیم صهیونیستی، شکایت کرده اند.

سازمان های حقوقی به ویژه سازمان عفو بین الملل بارها مزدوران رژیم صهیونیستی موسوم به «ارتش جنوب لبنان» را به ارتکاب شکنجه به ویژه در بازداشتگاه الخیام متهم کرده اند.

کلیدواژه