کرونا و تدارک ارتش آمریکا برای مقابله با سقوط حکومت
(last modified 1399-01-01T11:03:22+00:00 )
حمل 01, 1399 15:33 Asia/Kabul
  •  کرونا و تدارک ارتش آمریکا برای مقابله با سقوط حکومت

یک رسانه آمریکا فاش کرد ارتش این کشور در حال برنامه‌ریزی فوق‌سرّی برای رویدادهایی احتمالی ناشی از بحران کرونا است که می تواند به سقوط حاکمیت منجر شود.

مجله «نیوزویک» گزارش داد: با آن که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا می گوید تست ابتلای او به ویروس کرونا کووید-۱۹ منفی است، اما این نگرانی وجود دارد که بخش زیادی از قوه مجریه، کنگره و دیوان عالی این کشور بر اثر شیوع روزافزون کرونا از کار بیفتد. 

این هفته نامه آمریکایی گزارش داد:  نگرانی‌ از احتمال وقوع سناریوهای فاجعه‌بار از جمله احتمال بروز خشونت ‌های داخلی به دلیل کمبود مواد غذایی باعث برنامه‌ریزی‌ فوق سرّی با هدف «ادامه دولت» در پنتاگون شده است. 

نیوزویک نوشت: برنامه‌ریزی ارتش آمریکا مواردی مانند تخلیه واشنگتن و تحویل مدیریت کشور به مقام‌های رده پایین‌تر در اماکنی دورافتاده و تحت قرنطینه را شامل می‌شود. 

نیوزویک افزود: این فرایند تفویض قدرت ممکن است مفاد قانون اساسی آمریکا را برای تضمین ادامه دولت  دور بزند و اداره امور سراسر ایالات متحده را به کماندوهای نظامی واگذار کند.

همه 50 ایالت آمریکا گرفتار شیوع   کرونا شده و براساس تازه‌ترین آمارها، شمار جان‌ باختگان این بیماری در آمریکا به 217 نفر و تعداد مبتلایان به ۱۴ هزار و 366 تن رسیده است.

کلیدواژه