حمل 03, 1399 10:31 Asia/Kabul
  • کرونا در بریتانیا؛ شناسایی 1035 مبتلا طی 24 ساعت

دولت بریتانیا روز شنبه در تازه ترین آمار رسمی منتشر شده شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را پنج هزار و 18 نفر اعلام کرد که هزار و 35 نفر بیشتر از روز جمعه است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا طی 24 است در بریتانیا است.بر اساس اعلام دولت بریتانیا تاکنون 233 نفر نیز در این کشور  به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

در همین حال؛ با افزایش آمار ابتلا به کرونا در بریتانیا، بسیاری از مردم این کشور از ترس کمبود کالاهای ضروری به فروشگاه ها هجوم و اقدام به خرید و ذخیره سازی مواد غذایی کرده‌اند.

فروشگاه‌های بزرگ بریتانیا در بیانیه‌ای مشترک از مردم این کشور درخواست کردند تا از خرید وحشت‌زده به علت ترس از ویروس کرونا دست بردارند.

دولت "بوریس جانسون" نخست وزیر بریتانیا نزد رسانه ها و افکار عمومی متهم است که در مقابله با ویروس کرونا درست و شفاف  عمل نکرده و سیاست‌هایش متناسب با عمق خطر این ویروس تنظیم نشده است.

ویروس "کرونا" اواخر سال گذشته میلادی 2019 در شهر "ووهان"  در استان "هوبئی" شرق چین مشاهده شد و اکنون علاوه بر 30 استان این کشور، به بیش از 185 کشور دیگر از جمله  آمریکا، بریتانیا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، فرانسه، ایتالیا، عربستان و امارات سرایت کرده است. 

بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از 300  هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 95 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند. بیش از 13 هزار نفرجان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه