حمل 09, 1399 09:14 Asia/Kabul
  •  وضعیت کرونا در کشورهای قزاقستان ، تاجیکستان و ازبکستان

نیروهای قضایی و امنیتی قزاقستان شماری از ساکنان این کشور را به خاطر نقض وضعیت فوق العاده مرتبط با مبارزه ویروس کرونا در «نورسلطان» پایتخت این کشور جریمه و باداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، بنابر آمار دادستانی شهر نورسلطان، در نتیجه نقض وضعیت فوق العاده در قزاقستان ، 124 نفر از آنها به مبلغ حدود 8745 دلار جریمه و 35 نفر دیگر بازداشت شدند.وضعیت فوق العاده در قزاقستان تا 15 آوریل در سراسر این کشور ادامه دارد .

بر اساس این وضعیت،  مراکز تجاری، سالن های تئاتر، نمایشگاه ها و سایر مراکز تعطیل و مسابقات ورزشی و سایر رویداد و یادبودها در قزاقستان لغو شده است.

کارکنان سازمان های بین المللی و سفارت خانه های مقیم تاجیکستان هم با توجه به تهدید ورود ویروس کرونا به این کشور وظایف و کارهای  خود را از طریق دورکاری انجام می دهند .

طی بیش از یک ماه اخیر در تاجیکستان بیش از دو هزار نفر شهروند این کشور و همچنین تعدادی از اتباع خارجی که از خارج وارد این کشور شده بودند، قرنطینه شده و بیش از دو هزار نفر از آنها مرخص شدند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ،تاجیکستان و ترکمنستان دو کشور آسیای مرکزی هستند که هنوز موارد ابتلا به ویروس کرونا  ثبت نشده است .

وزارت بهداشت ازبکستان هم شمار مبتلایان به کرونا در این کشور را 83 نفر اعلام کرد.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان روز پنجشنبه در پیام خود به مردم اعلام کرد، حدود 80 هزار نفر در خانه و 12 هزار نفر در بیمارستان ها تحت قرنطینه قرار دارند.

یک نفرهم در ازبکستان بر اثر ابتلای به ویروس کرونا جان باخت .

کلیدواژه