حمل 12, 1399 10:51 Asia/Kabul
  • فیصل مقداد: تحریم‌های آمریکا مانع مقابله با کرونا می‌شود

معاون وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا مانع مقابله با کرونا می‌شود ابراز امیدواری کرد، نامه اخیر هشت کشور به دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص توقف تحریم‌های آمریکا، کارساز باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "فیصل مقداد" در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک تحریم های آمریکا را مانعی بزرگ بر سر  راه مبارزه جامعه بین الملل با ویروس خطرناک کرونا خواند و تاکید کرد، در شرایط خطرناک فعلی باید تحریم‌های «غیر انسانی» لغو شود.

معاون وزیر خارجه سوریه در ادامه به نامه اخیر هشت کشور به "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت:  امیدوار است این نامه، روش درست درباره چگونگی رفتار در این شرایط را گوشزد کرده باشد.

نمایندگان روسیه، چین، سوریه، کوبا، کره شمالی، ایران، نیکاراگوئه و ونزوئلا در سازمان ملل متحد چندی پیش در نامه‌ای به گوترش در خصوص ضرورت رفع تحریم‌های آمریکا در راستای مبارزه با شیوع کرونا، تذکر دادند.

 "محمدجواد ظریف" وزیر  خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا با انتقاد از سیاست های خصمانه آمریکا آن هم در بحبوحه شیوع کرونا گفته بود، جهان دیگر نمی‌تواند در مقابل تروریسم اقتصادی آمریکا که با تروریسم پزشکی پیوند خورده سکوت کند.

تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه واشنگتن که شامل اقلام اساسی و حتی دارویی و پزشکی می شود باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم کشورهای تحت تحریم آمریکا به ویژه بیماران کرونایی شده است.

کلیدواژه