حمل 16, 1399 15:46 Asia/Kabul
  • حمایت اتحادیه اروپا از لغو تحریم‌های آمریکا
    حمایت اتحادیه اروپا از لغو تحریم‌های آمریکا

وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواستار فعال شدن معافیت‌های بشردوستانه به منظور تعلیق تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، ونزوئلا و کوبا به منظور توانمندسازی این کشورها برای مقابله با ویروس کرونا شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «کونتراپانت» ونزوئلا، در پی امتناع ایالات متحده آمریکا از لغو تحریم‌های یکجانبه علیه کشورهایی چون ایران، کوبا و ونزوئلا، «آرانچا گونزالس لایا»  وزیر امور خارجه اسپانیا در یک کنفرانس خبری ویدئویی اعلام کرد وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز جمعه با ایجاد معافیت از تحریم به منظور دسترسی کشورهای در حال توسعه به تجهیزات پزشکی و دارویی برای مقابله با کرونا موافقت کردند.

طبق این گزارش، با پیشروی و تسریع شیوع کرونا در جهان، وزرای اتحادیه اروپا از درخواست «آنتونیو گوترش» برای «استفاده از مکانیسم معافیت بشردوستانه به منظور رساندن تجهیزات پزشکی به کشورهای تحت تحریم» حمایت کردند.

وزیر خارجه اسپانیا همچنین بر اهمیت حمایت اروپا از کشورهای بسیار آسیب‌پذیر به ویژه در آفریقا و آمریکای لاتین و به طور خاص ونزوئلا و کشورهای همسایه آن که حجم زیادی از پناهجویان را پذیرفته‌اند، تأکید کرد.

به رغم فشارهای جامعه بین‌المللی به آمریکا برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و دیگر کشورها از جمله ونزوئلا در پی شیوع ویروس کرونا، واشنگتن نه تنها حاضر به لغو تحریم‌های خود نشده بلکه در برخی موارد، تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کرده است.

 

کلیدواژه