حمل 17, 1399 10:07 Asia/Kabul
  • رقابت اتمی؛ اولویت ترامپ باوجود گسترش \\\
    رقابت اتمی؛ اولویت ترامپ باوجود گسترش \\\" ویروس کرونا\\\"

وزیر دفاع آمریکا، با وجود اینکه این کشور در صدر همه‌گیری مبتلایان به ویروس جدید کرونا است اعلام کرد اولویت استراتژی این وزارت‌خانه مدرن‌سازی تجهیزات اتمی‌ است.

به گزارش ایرنا، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز  شنبه در یادداشت توئیتری خود مدرن‌سازی تجهیزات  اتمی‌ را  اولویت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم دانست و مدعی شد این استراتژی  برای حفاظت از مردم آمریکا و متحدانش است.

این موضوع، انتقادات زیادی را در بین فعالان مدنی آمریکایی برانگیخت به گونه‌ای که "لیه بولگر" یکی از فرماندهان بازنشسته نیروی دریایی آمریکا،  گفت :  یک تریلیون دلار در سال بودجه نظامی داریم اما دستگاه‌های تنفسی کافی نداریم و  هزاران سلاح اتمی داریم اما ماسک پزشکی کافی نداریم.

در حالیکه سیستم بهداشتی درمانی و همچنین خدمات بیمه‌ای در آمریکا به طرز وحشتناکی در مقابله با کرونا درمانده است و اعتراض بسیاری از اعضای کنگره همچون برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت  و الکساندرا اوکازیو کورتز عضو مجلس نمایندگان را به همراه داشته است، بودجه سال ۲۰۲۱ آمریکا اولویت‌های کمی  را برای مردم این کشور رقم زده است.

در  بودجه سال ۲۰۲۱ آمریکا، برای تسیلحات هسته‌ای بیش از ۴۴ میلیارد دلار یعنی ۱۹ درصد بیشتر از بودجه سال ۲۰۲۰ پیش بینی شده است.

این در حالی است،  که بودجه  مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها فقط ۵ و نیم میلیارد دلار و بیش از  ۱۸ درصد کمتر از بودجه امسال در نظر گرفته شده است.

 

کلیدواژه