هشدار اتحادیه اروپا درباره انتشار شایعات کرونایی
(last modified 1399-01-17T13:21:29+00:00 )
حمل 17, 1399 17:51 Asia/Kabul
  • هشدار اتحادیه اروپا درباره انتشار شایعات کرونایی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد، انتشار اخبار غلط و شایعات مرتبط با بحران کرونا به طور جدی جان مردم را به خطر می اندازد.

به گزارش ایرنا، «جوسپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه در حساب کاربری توئیتر خود نوشت، سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در همکاری نزدیک با کمیسیون اروپا و کشورهای عضو، برای مقابله، تحلیل و جلوگیری از انتشار اخبار غلط درباره کرونا قرار دارد. 

بورل هشدار داد، پویش گسترده‌ای از اطلاعات نادرست و اخبار غلط درباره کرونا در جریان است که به‌صورت عمدی برای بی اعتبار کردن برنامه اتحادیه اروپا در  مقابله با کرونا تلاش می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با طرح این درخواست که افراد از توزیع اطلاعات ناموثق خودداری کنند، تصریح کرد: شایعات با جان مردم بازی می‌کند.

بورل جمعه گذشته نیز در سخنانی پس از پایان نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا، درباره آنچه او اینفودمی (استعاره از همه گیری اطلاعات نادرست) خواند هشدار داد و از کشورها خواست به صورت جمعی به بحران کرونا پاسخ دهند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد، کرونا  بحران جهانی است و پاسخ آن باید در سطح بین‌المللی ارائه شود. 

با گسترش ویروس کرونا تقریبا در همه کشورهای جهان، تاکنون بیش از یک میلیون و 213 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده و بیش از 65 هزار و 600 نفر نیز بر اثر ابتلا به آن فوت کرده اند.

کلیدواژه