رسانه آمریکایی: واشنگتن مسئول گسترش کرونا در ایران است
(last modified Mon, 06 Apr 2020 00:28:07 GMT )
حمل 18, 1399 04:58 Asia/Kabul
  • رسانه آمریکایی: واشنگتن مسئول گسترش کرونا در ایران است

روزنامه آمریکایی، واشنگتن را به دلیل اعمال تحریم‌های گسترده و شدید و جلوگیری از واردات دارو به ایران، مسئول تبعات شیوع بیماری کرونا کووید-۱۹ در ایران دانست.

به گزارش ایرنا، روزنامه نیویورک دیلی نیوز با اشاره به برخی اقدامات انسان دوستانه کشورها در کمک به مبارزه با کرونا نوشت: کوبا در کنار چین، پزشکان و تجهیزات پزشکی را به تعدادی از کشورهای سراسر جهان برای کمک به مبارزه با بیماری همه گیر کرونا اعزام کرده اما متاسفانه دولت آمریکا در برهه کنونی نشان داده است که خلاف جهت چنین مسیری حرکت می کند.

نیویورک دیلی نیوز افزود: آمریکا همه نیروهای صلح بان خود را از سراسر جهان تخلیه کرده و حتی بدتر از آن، تحریم هایش علیه کشورهایی همچون ایران، کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه را در اوج شیوع بیماری کرونا کووید- ۱۹ افزایش داده است.

این رسانه آمریکایی تصریح کرد: دولت ترامپ از اوضاع بحرانی ناشی از شیوع کرونا به عنوان سلاحی علیه این کشورها استفاده می کند.

نیویورک دیلی نیوز ادامه داد: ایران به دلیل تحریم های آمریکا تنها کشور جهان است که نمی تواند برای مبارزه با همه گیری کرونا داروهای مورد نیاز را خریداری کند و دولت آمریکا به دلیل کمک آگاهانه به گسترش این همه گیری در ایران از نظر اخلاقی و قانونی مسئول است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در هفته های اخیر، مقامات بین‌المللی و کشورهای بسیاری خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران شده‌اند.

تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه واشنگتن که عملا شامل اقلام اساسی و حتی دارویی و پزشکی نیز می شود باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم ایران به ویژه در مقابله با شیوع کرونا شده است.

کلیدواژه