هشدار سازمان جهانی بهداشت درمورد گسترش کرونا در آفریقا
(last modified Mon, 06 Apr 2020 00:44:10 GMT )
حمل 18, 1399 05:14 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درمورد گسترش کرونا در آفریقا

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت درمورد گسترش ویروس کرونا در کشورهای قاره آفریقا هشدار داد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از سران کشورهای آفریقایی خواست برای آمادگی برای آنچه وی طوفان قریب الوقوع در شمار مبتلایان به ویروس کرونا در قاره آفریقا نامیده است، به شیوه‌ای کامل و جامع اقدام نمایند و برای دستیابی به دارو و واکسن شتاب کنند.

این درخواست در اجلاس مجازی که در آن سران ۹  کشور آفریقایی، رئیس کمیسیون آفریقا و رئیس سازمان جهانی بهداشت شرکت داشتند، مطرح شد.

ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی نیز در این نشست  گفت که دولتش تصمیم گرفته است تا ممنوعیت آمد و شد در این کشور را برای مقابله با شیوع کرونا به شکل کامل اعمال نکند.

ابی احمد تصریح کرد: ما نمی توانیم همچون دیگر کشورها، تدابیر ممنوعیت فراگیر را اجرا کنیم زیرا ما در کشوری زندگی می کنیم که میلیون ها تن به صورت روزمزد امرار معاش می‌کنند و اگر ممنوعیت را بر آنها اعمال کنیم شاید آنها را از کرونا نجات دهیم اما با گرسنگی آنان را می‌کشیم چرا که دولت نمی‌تواند برای آنها غذا تامین کند.  

اتیوپی، همچون دیگر کشورهای آفریقایی در وضعیت آماده باش کرونا و نگران اوج گیری شیوع آن است.

آفریقای جنوبی، الجزایر، مصر، مغرب و کامرون در رده های نخست کشورهای آفریقایی از نظر ابتلا به ویروس کرونا هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در جهان امروز یکشنبه به بیش از یک میلیون و 226 هزار نفر رسید که بیش از 66 هزار نفر از آنان فوت کرده اند.

کلیدواژه