حمل 18, 1399 14:22 Asia/Kabul
  • هشدار کرونایی مقام آمریکایی: با ۱۱ سپتامبر دیگری مواجهیم
    هشدار کرونایی مقام آمریکایی: با ۱۱ سپتامبر دیگری مواجهیم

یک مقام دولت آمریکا با اشاره به هفته‌های سخت پیش‌روی این کشور در مواجهه با بحران کرونا، آن را با فاجعه ۱۱‌ سپتامبر ۲۰۰۱ مقایسه کرد.

به گزارش تارنمای شبکه یورو نیوز،  《جروم ادامز》فرمانده بهداری دولت فدرال امریکا با هشدار به این که  هفتهٔ پیش رو «سخت‌ترین» و «غم‌بارترین» هفته برای بسیاری از شهروندان این کشور خواهد بود،  گفت:‌ برای ما فاجعه شبیه ۱۱ سپتامبر آن هم نه در یک نقطه، بلکه در سراسر کشور روی خواهد داد و من  می‌خواهم آمریکایی‌ها این را بفهمند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز بحران کرونا را «وقت عزای عظیم» خوانده است.

کارشناسان پزشکی کاخ سفید پیش‌بینی کرده‌اند که حتی اگر قرنطینهٔ خانگی به‌ تمامی رعایت شود حدود ۱۰۰ هزار تا ۲۴۰ هزار نفر در اثر بیماری همه‌گیر کرونا کووید-۱۹ در این کشور جان خود را از دست بدهند.

مقامات تمامی ایالات آمریکا به‌ جز هشت ایالتی که همگی فرمانداران‌ جمهوریخواه دارند دستور اجرای قرنطینهٔ خانگی شهروندان را صادر کرده‌اند.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در  آمریکا از مرز ۳۳۶ هزار و 800 نفر گذشته و 9 هزار و 620 نفر نیز در این کشور جان باخته‌اند.

کمبود وسایل و تجهیزات بهداشتی و درمانی در آمریکا، موج انتقادات مردم علیه دولت را به راه انداخته و شانس پیروزی دونالد ترامپ را در انتخابات نوامبر کاهش داده است.

 

کلیدواژه