ترامپ: در وضعیت جنگی هستیم
(last modified 1399-01-19T03:38:33+00:00 )
حمل 19, 1399 08:08 Asia/Kabul
  • ترامپ: در وضعیت جنگی هستیم
    ترامپ: در وضعیت جنگی هستیم

رییس جمهوری آمریکا با اذعان به خطر کرونا در این کشور اعلام کرد ایالات متحده به دلیل کرونا در وضعیت جنگی است و باید موضوع را جدی بگیرد.

به گزارش رویترز، "دونالد ترامپ"، رییس جمهوری آمریکا دوشنبه شب در یک کنفرانس خبری گفت که این کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و هفته آینده تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزایش خواهد یافت.

ترامپ همچنین افزود، «انتظار داشتم که تلفات کرونا به ۱۵۰ هزار نفر برسد اما تعداد نهایی کمتر خواهد شد».

رییس جمهوری آمریکا به وخیم شدن حال "بوریس جانسون" نخست وزیر بریتانیا نیز اشاره کرد و گفت، دولت وی برای ارائه هرگونه کمک، با پزشکان جانسون در ارتباط است.

ترامپ در ادامه این کنفرانس خبری مدعی شد که در حال حاضر بیش از نیازهای ضروری بیمارستان‌ها در ایالات مختلف، تجهیزات تامین شده است.

رییس جمهوری آمریکا گفت که با "جو بایدن" معاون "باراک اوباما" رییس جمهوری سابق آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ درباره مقابله با ویروس کرونا گفت‌وگو کرده است.

دونالد ترامپ بار دیگر از شهروندان آمریکایی خواست تا در منازلشان باقی بمانند و گفت که نوری در انتهای تونل دیده می‌شود.

دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرده است که طی شبانه روز گذشته یک هزار و ۱۵۰ نفر درآمریکا بر اثر آلوده شدن به ویروس کشنده کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تاکنون ۳۵۶ هزار و ۹۴۲ نفر اعلام شده است و ۱۰ هزار و ۵۰۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه