حمل 19, 1399 08:55 Asia/Kabul
  • شیوع کرونا در کشتی بیمارستانی نیروی دریایی آمریکا
    شیوع کرونا در کشتی بیمارستانی نیروی دریایی آمریکا

پنتاگون اعلام کرد که شماری از افراد حاضر در دو کشتی بیمارستانی که برای درمان بیماران به نیویورک و لس آنجلس اعزام شده اند، به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژنرال "پُل فردریکس"، مسؤول پزشکی در ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: موارد ابتلا به کرونا مربوط به کسانی است که در این دو کشتی بیمارستانی پذیرش شدند.

از سوی دیگر "جاناتان هافمن" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: کشتی بیمارستانی کامفورت که در نیویورک پهلو گرفته است بیماران را بدون درنظر گرفتن نوع بیماری پذیرش خواهد کرد.

دو کشتی بیمارستانی کامفورت و مرسی متعلق به نیروی دریایی آمریکا وارد بندر نیویورک و لس آنجلس شدند تا به بیمارستان ها در این دو شهر کمک کنند.

پیش تر نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: کشتی کامفورت در خدمت بیماران ویروس کرونا نخواهد بود بلکه به جراحی‌های عمومی و مراقبت‌های ویژه برای بزرگسالان می پردازد تا بیمارستان‌های نیویورک بتوانند روی درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا متمرکز شوند.

تعداد مبتلایان به بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا تاکنون ۳۵۶ هزار و ۹۴۲ نفر اعلام شده است و ۱۰ هزار و ۵۰۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا برای نخستین بار ۱۲ دسامبر گذشته در چین و در شهر ووهان شیوع یافت اما پکن به طور رسمی اواسط ژانویه آن را اعلام کرد.

کلیدواژه