حمل 20, 1399 13:12 Asia/Kabul
  • کرونا و اخبار متناقض از وضعیت نخست وزیر بریتانیا

نخست وزیر بریتانیا در ادامه روند درمانش به علت ابتلا به ویروس کرونا برای دومین شب پیاپی در بخش مراقبت های ویژه بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی بی بی سی، دولت بریتانیا اعلام کرد، "بوریس جانسون" برای اینکه از نزدیک تحت مراقبت باشد، همچنان در بیمارستان سنت توماس لندن بستری است. سخنگوی جانسون دیشب گفت: وضعیت نخست وزیر بریتانیا «با ثبات» است و مدعی شد وی روحیه خوبی دارد.

البته خبرگزاری الجزیره به نقل از رویترز اعلام کرده است: سطح هوشیاری بوریس جانسون پایین آمده است. 

"دومینیک راب" وزیر خارجه بریتانیا گفت: مطمئن است نخست وزیر که یک «جنگجو» است ازاین بیماری بهبود پیدا می کند. به گفته وی، جانسون تحت اکسیژن درمانی معمول است.

گفته می شود تا اواخر امروز چهارشنبه خبر جدیدی درباره وضعیت جانسون منتشر نخواهد شد. چند روز پیش جانسون که از سوی مخالفان به کم اهمیت قلمداد کردن ویروس کرونا متهم می شود، به این بیماری مبتلا و در خانه قرنطینه شد. اما پس از چند روز و در پی وخیم شدن حال جانسون، وی به بیمارستان منتقل شد.  

این درحالی است که پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا در تمامی کشورهای جهان از جمله بریتانیا مشهود است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، تولیدکنندگان مواد لبنی بریتانیا در اعتراض به نبود مشتری در فروشگاه ها، سالن های غذاخوری و مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا و درنتیجه ایجاد محدودیت ها اجتماعی، هزاران لیتر شیر را امحا کردند.

موسسه رویال دامداران لبنی در بریتانیا به منظور تلاش برای جلوگیری از افزایش خسارات مالی و همچنین جلوگیری از پیامدهای بیشتر بحران کرونا در صنعت دامداری از دولت این کشور خواستار تخصیص بودجه و حمایت های مالی از دامداران شد.

وزارت بهداشت بریتانیا دیروز سه شنبه اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 854 نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست داده و مجموع قربانیان به شش هزار و 227 نفر رسیده است.

براساس آخرین آمارها، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا به حدود 55 هزار نفر رسیده است.

کلیدواژه