حمل 21, 1399 08:17 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره رفع شتاب زده محدودیت های کرونا

مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت درباره رفع شتاب زده محدودیت های اعمال شده به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

به گزارش آسوشیتد پرس،«هانس گلوگ» با تاکید بر این که هنوز راه طولانی برای مهار کرونا در پیش است، از کشورهای جهان خواست در رفع محدودیت‌ های اعمال شده برای مقابله با این ویروس عجله نکنند.

این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت  ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت برخی  کشورها در مقابله با شیوع ویروس کرونا، بر لزوم هوشیاری و ممانعت از رفع شتاب زده محدودیت های اعمال شده برای مهار این ویروس در جهان تاکید کرد.

«هانس کلوگ» با اشاره به این که برخی کشورها رشد سریع موارد ابتلا به ویروس کرونا یا افزایش مجدد موارد ابتلا را تجربه می‌کنند، افزود: اندیشیدن به این که ما به پایان مسیر نزدیک می‌شویم، کار خطرناکی خواهد بود چرا که در مواجهه با این ویروس هیچ مجالی برای اشتباه وجود ندارد.

بسیاری از کشورهای جهان برای مقابله با ویروس کرونا به اقداماتی از قبیل قرنطینه کردن و بستن مدارس، ادارات و کسب و کارهای غیرضروری دست زده‌اند.

ویروس جدید کرونا کووید- 19 دسامبر گذشته در چین مشاهده شد و اکنون تقریبا همه بیش از 200 کشور جهان را فرا گرفته است.

تاکنون بیش از یک میلیون و 447 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا و بر اثر آن بیش از 83 هزار و 400 نفر جان خود را از دست داده اند.  

کلیدواژه