تهدید جدید ترامپ علیه کشورها با تحریم صدور روادید
(last modified 1399-01-23T09:48:24+00:00 )
حمل 23, 1399 14:18 Asia/Kabul
  • تهدید جدید ترامپ علیه کشورها با تحریم صدور روادید
    تهدید جدید ترامپ علیه کشورها با تحریم صدور روادید

رییس جمهوری امریکا با صدور حکمی تهدید خود مبنی بر تحریم صدور روادید را به بهانه نگرانی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا مطرح کرد.

به گزارش تارنمای هیل، "دونالد ترامپ" رییس جمهوری امریکا، روز جمعه با صدور حکمی، از وزارت امور خارجه و وزارت امنیت ملی (DHS) خواست تا اقدام دولت‌ها را در خودداری از پذیرش اتباع و شهروندان‌ بازگردانده شده از آمریکا و یا تاخیر در روند پذیرش آنها را گزارش دهند.

طبق این حکم  وزارت امور خارجه آمریکا هفت روز بعد از آگاهی از اقدام چنین دولت‌هایی، طرح اولیه تحریم روادید به موجب دستور اجرایی ترامپ در ژانویه گذشته را آغاز و از صدور روادید برای اتباع دولت های مذکور ممانعت خواهد کرد.

به نوشته هیل، وزارت امور خارجه و امنیت ملی آمریکا به درخواست این رسانه برای پاسخگویی درباره اینکه چه موضوعی موجب شد ترامپ چنین دستوری را صادر کند و اینکه آیا کشور خاصی هدف است، خودداری کردند.

به گفته منتقدان، ترامپ در حالی چنین تصمیمی را به بهانه مبارزه با کرونا اتخاذ کرده که اقداماتش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کافی نبوده و آمریکا در حال حاضر بیش از 500 هزار مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده است.
ترامپ پیشتر نیز با تهدید صدور روادید و دیگر اقدامات در ممنوعیت سفر اتباع خارجی، کشورها را تحت فشار قرار داده بود.

بر اساس آمار وزارت امور خارجه آمریکا، هماهنگی برای بازگرداندن 56 هزار و 385 نفر از آمریکایی‌ها از 101 کشور جهان از ژانویه تاکنون انجام شده و به نظر می رسد بازگرداندن شهروندان آمریکا از سراسر جهان، به اولویت دولت ترامپ تبدیل شده است.

 

کلیدواژه