حمل 24, 1399 08:50 Asia/Kabul
  • حذف سالمندان سوئدی از اولویت درمان کرونا
    حذف سالمندان سوئدی از اولویت درمان کرونا

مقامات سوئد بخشی از سالمندان این کشور را از اولویت دسترسی به مراقبت های بیشتر مقابله با بیماری کرونا خارج کردند.

روزنامه «آفتون‌بلادت» روز شنبه نوشت، بر اساس سندی از بیمارستان دانشگاه «کارولینسکا» در استکهلم، پایتخت سوئد، بیماران مبتلا به ویروس کرونا که بیش از ۸۰ ساله هستند یا بیماران بالای ۶۰ سال که چند مشکل دارند، از اولویت بستری در بخش مراقبت‌های ویژه حدف می شوند.

این سند، گزارش‌های قبلی را تایید می‌کند که مقامات سوئد به دنبال اولویت دهی به گروه‌های مردمی برای قرار گرفتن در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و کسانی که احتمال بیشتری برای زنده ماندن داشته باشند در آی‌سی‌یو قرار بگیرند.

چند روز پیش نیز مطرح شد که سوئد از روش موسوم به "ایمنی جمعی" برای مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌کند اگر چه مقامات سوئد این ادعا را رد کردند.

«ایمنی جمعی» روشی است که پیش‌تر بریتانیا تلاش می‌کرد از آن برای کنترل شیوع کرونا استفاده کند. در این روش بیماران در قرنطینه نگهداری و سایر افراد جامعه بدون هیچ محدودیتی رها می‌شوند تا با آلوده شدن اکثر مردم به ویروس، در برابر آن مقاومت ایجاد شود؛ بی توجه به این که در این میان بسیاری بیمار می شوند و حتی جان خود را از دست می دهند.  

بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سوئد به بیش از 10 هزار و 151 نفر و شمار قربانیان این بیماری نیز به 887 نفر رسیده است.

 

کلیدواژه