حمل 24, 1399 13:15 Asia/Kabul
  • درخواست شورای جهانی کلیساها برای رفع تحریم ایران
    درخواست شورای جهانی کلیساها برای رفع تحریم ایران

شورای جهانی کلیسا‌ها و انجمن ملی کلیسا‌های حضرت مسیح (ع) در نامه ای به رئیس جمهوری آمریکا، با ابراز نگرانی از ادامه تحریم‌های وضع شده این کشور ضد ایران، رفع این تحریم ها را خواستار شدند.

شورای جهانی کلیساها و انجمن ملی کلیساهای حضرت مسیح(ع) پیرو پیام «ابوذر ابراهیمی‌ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان ایران، در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تاکید کردند: کرونا در همه جا، دشمن مشترک بشریت است و این ویروس بدون در نظر گرفتن ملیت، قومیت، مذهب، سیاست یا هر وابستگی انسانی دیگر همه افراد را تهدید می‌‎کند.
در این نامه آمده است: بواسطه تحریم های آمریکا، ایران به صورت مستقیم و غیرمستقیم در امر پیشگیری و درمان بیماری کرونا با مشکل مواجه شده است و کمبود تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی، خطر گسترش این ویروس را چند برابر می کند.
شورای جهانی کلیساها و انجمن ملی کلیساهای حضرت مسیح(ع) در ادامه این نامه، بر لزوم تقویت تلاش‌ها در مبارزه با کرونا، لغو تحریم‌های آمریکا ضد ایران، سوریه، غزه، ونزوئلا و کوبا و مانع ایجاد نکردن برای اعطای وام صندوق بین‌المللی پول به ایران تاکید کردند.
«ابوذر ابراهیمی‌ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان ایران پنجم آوریل در پیامی به رهبران دینی جهان از آنان خواست با محکوم کردن تحریم غیر انسانی، غیرقانونی و ظالمانه آمریکا ضد ایران و درخواست رفع آن، نظر خود را به مؤمنان و پیروان و مراجع ذیصلاح جهان اعلام کنند.

 

کلیدواژه