حمل 25, 1399 07:57 Asia/Kabul
  • افشای کمک مالی آمریکا به آزمایشگاه متهم به شیوع کرونا

یک روزنامه بریتانیایی از کمک 3.7 میلیون دلاری آمریکا به آزمایشگاهی در ووهان چین که متهم اصلی شیوع ویروس کرونا بوده، پرده برداشت.

به گزارش روزنامه بریتانیایی دیلی میل روز یکشنبه در گزارشی فاش کرد که یک آزمایشگاه در ووهان چین که متهم اصلی شیوع ویروس کرونا است با بودجه دولتی آمریکا روی خفاش‌هایی که به گفته دانشمندان منشأ اولیه شیوع کرونا بوده‌اند، کار می‌کرده است.

این آزمایشگاه، آزمایش های مربوط به کرونا را روی این پستانداران انجام داده که سه هزار مایل دورتر در استان یون‌نان ( Yunnan) چین به دام افتاده‌اند و برای این منظور از یک پروژه 3.7 میلیون دلاری اعطا شده از سوی دولت آمریکا استفاده کرده است.

این روزنامه بریتانیایی افزود: در ابتدا گمان برده می‌شد که کرونا در یک بازار فروش حیوانات در استان ووهان چین به انسان‌ها منتقل شده است.

افشای اینکه این انستیتو واقع در ووهان، روی خفاش‌های منطقه منشأ ویروس کووید -19، آزمایش هایی را با پول دولت آمریکا انجام داده است نگرانی‌ها درباره اینکه خود این آزمایشگاه و نه بازار فروش حیوانات ووهان، منشأ اولیه شیوع کرونا بودند را افزایش داده است.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و بیش از 110 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

کلیدواژه