توجیه ترامپ در مورد افزایش قربانیان کرونا در آمریکا
(last modified 1399-01-26T07:09:34+00:00 )
حمل 26, 1399 11:39 Asia/Kabul
  • توجیه ترامپ در مورد افزایش قربانیان کرونا در آمریکا
    توجیه ترامپ در مورد افزایش قربانیان کرونا در آمریکا

برون مرزی- رئیس جمهوری آمریکا در توجیه افزایش قربانیان کرونا گفت تعداد قربانیان کرونا در این کشور نسبت به جمعیت، پایین است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری روزانه خود در توجیه آمار زیاد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در این کشور گفت تعداد مرگ ناشی از کرونا در آمریکا در مقایسه با دیگر کشورها و با در نظر گرفتن تعداد جمعیت، پایین است.

ترامپ همچنین در واکنش به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» درباره تعلل وی در اتخاذ اقدامات ضروری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: «آرزو می‌کنم که نیویورک تایمز شکست خورده را به دلیل ورشکستگی تا پنج سال آینده نبینم. این روزنامه بدون من و اخبارم خیلی پیش تر تعطیل می‌شد.»

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی گزارش داد مقامات بهداشت عمومی آمریکا از ماه ژانویه به ترامپ درباره شیوع ویروس کرونا و لزوم اتخاذ تدابیر محکم برای مهار آن هشدار داده بودند.

این روزنامه آمریکایی نوشت: شش هفته قبل از این که ترامپ تصمیم گرفت تا برای مقابله با ویروس کرونا و نجات ملت اقداماتی اتخاذ کند، دکتر کارتر مچر مشاور وزارت امور داخلی کهنه‌سربازان آمریکا به مقامات رده بالای سلامت عمومی این کشور هشدار داده بود که بیدار شوند و برای انجام اقدامات شدید آمادگی پیدا کنند. 

تعداد مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 587 هزار نفر و قربانیان این ویروس نیز به بیش از ۲۳ هزار و ۶۴۴ نفر رسیده است.

کلیدواژه