حمل 27, 1399 11:31 Asia/Kabul
  • حمایت پمپئو از توقف حمایت مالی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت
    حمایت پمپئو از توقف حمایت مالی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت

وزیرخارجه آمریکا با طرح این ادعا که سازمان جهانی بهداشت در اجرای وظایف خود کوتاهی کرده است، از قطع حمایت مالی آمریکا از این نهاد بین‌المللی حمایت کرد.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز با حمایت از اقدام "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا در قطع کمک‌های مالی این کشور به سازمان جهانی بهداشت گفت: این نهاد بین‌المللی در عملکرد خود کوتاهی کرده و باید وظیفه خود را انجام دهد.

پمپئو افزود: سازمان جهانی بهداشت به وظیفه اصلی خود برای ارائه اطلاعات دقیق، به موقع، مؤثر و واقعی درباره آنچه در عرصه بهداشت و درمان جهان اتفاق می‌افتد و باید  در اختیار همه قرار گیرد، عمل نکرده است. 

مایک پمپئو، این اظهارات را چند ساعت پس از آن مطرح کرد که ترامپ کمک مالی واشنگتن به سازمان جهانی بهداشت را با این ادعا که این سازمان درموضوع شیوع ویروس کرونا دچار سوء مدیریت شده است، متوقف کرد.

اقدام ترامپ، واکنش‌های بسیاری از جمله  انتقاد "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد را بدنبال داشت؛ وی توقف حمایت مالی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت را مغایر با تلاش های جهانی برای مقابله با  شیوع ویروس  کرونا دانسته است.

"آدام شیف" ، ترامپ مثل همیشه به دنبال منحرف کردن نگاه‌ها از ناکامی‌های خودش بوده است.

کلیدواژه