موفقیت های اسپانیا و ایتالیا در مقابله با کرونا
(last modified Sat, 18 Apr 2020 10:58:56 GMT )
حمل 30, 1399 15:28 Asia/Kabul
  • موفقیت های اسپانیا و ایتالیا در مقابله با کرونا
    موفقیت های اسپانیا و ایتالیا در مقابله با کرونا

در حالی که مقام‌های ایتالیا از کاهش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در جنوب این کشور خبر می دهند، دولت اسپانیا تهیه اولین نمونه واکسن این ویروس را در چند روز آینده نوید داد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه، مقام های بهداشتی ایتالیا روز جمعه در یک نشست خبری اعلام کردند، آخرین آمار مبتلایان حاکی است که شیوع ویروس کرونا در مناطق جنوبی و نسبتاً فقیر این کشور که در مقایسه با مناطق شمالی از امکانات درمانی کمتری برخوردار هستند، تا حدود بسیار زیادی مهار شده است.

جوزپه کونته》نخست‌ وزیر ایتالیا شش هفته پیش هشدار داده بود که توانایی این کشور برای غلبه بر کووید ۱۹ منوط به محدود شدن مبتلایان به مناطق شمالی و پیرامون شهر میلان است.

ویروس کرونا تا کنون بیش از ۲۲ هزار ایتالیایی را از پای درآورده و این کشور را پس از آمریکا در رتبه دوم جان‌ باختگان قرار داده است.

داه‌های آماری حاکی است، نخستین بار پس از شیوع کرونا در ایتالیا، تعداد بیماران جدید تنها چند صد نفر افزایش یافته است.

بیش از یک ماه بود که تعداد موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ دست کم یک هزار نفر در روز بود.

طبق آمار جدید، موارد ابتلا به کرونا بدون احتساب منطقه شمالی لومباردی به مرکزیت میلان که کانون کرونا به حساب می‌ آید، تنها ۱۱ مورد بوده است.

در اسپانیا دیگر کانون شیوع کرونا در اروپا نیز  «پدرو دوکه» وزیر علوم این کشور جمعه شب در نشستی خبری، از احتمال دست‌یابی به اولین نمونه واکسن کرونا در چند روز آینده خبر داد و گفت شرایط استثنایی کنونی ناشی از شیوع این ویروس، موجب تسریع در روند کار آزمایی‌های بالینی واکسن آن شده است.   

تا کنون در اسپانیا ۱۹۰ هزار و ۸۳۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۰ هزار و دو نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

 

کلیدواژه