حمل 30, 1399 22:21 Asia/Kabul
  • محققان بریتانیایی: شاید ووهان، خاستگاه کرونا نباشد
    محققان بریتانیایی: شاید ووهان، خاستگاه کرونا نباشد

یک تیم تحقیقاتی بریتانیا، این موضوع را که اولین شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین صورت گرفته است، زیر سوال برده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، تیم تحقیقاتی دانشگاه کمبریج بریتانیا معتقد است که چند ماه قبل از شیوع ویروس کرونا در ووهان چین، این ویروس وجود داشته و ووهان مرکز شیوع جهانی آن نبوده است.

این تیم با بررسی «شبکه» ژنوم‌های ویروس کرونا و جهش‌های آن به این نتیجه رسیده که شاید ویروس کرونای جدید ماه‌ها قبل از شیوع در ووهان و اولین بار اوایل سپتامبر ۲۰۱۹ در جنوب چین به انسان منتقل شده باشد.

«پیتر فورستر» متخصص علم ژنتیک در دانشگاه کمبریج که مسئولیت این تیم تحقیقاتی را برعهده دارد، در این باره گفت: شاید ویروس کرونا ماه‌ها قبل به شکل نهایی خود در زمینه ابتلای انسانی جهش پیدا کرده باشد.

در این گزارش آمده است: در حالی که سوال‌ها درباره ریشه و منشاء همه گیری کرونا ادامه دارد، برخی نظریه‌ های جنجالی اخیرا با استقبال بیشتری مواجه شده‌ اند.

گونه جدید ویروس کرونا موسوم به کووید- 19 دسامبر گذشته در شهر ووهان چین مشاهده شد و به سرعت در همه بیش از 205 کشور جهان شیوع پیدا کرد.

آمار مبتلایان به این ویروس در جهان اکنون به بیش از دو میلیون و 268 هزار نفر رسیده است که از این تعداد بیش از 155هزار نفر جان باخته اند.

 

کلیدواژه