بحران کرونا و ارزیابی اشتباه دولت آمریکا
(last modified 1399-01-31T06:47:02+00:00 )
حمل 31, 1399 11:17 Asia/Kabul
  • بحران کرونا و ارزیابی اشتباه دولت آمریکا
    بحران کرونا و ارزیابی اشتباه دولت آمریکا

روزنامه واشنگتن پست فاش کرد، صادرات ماسک‌های آمریکایی و اقدامات دولت، ارزیابی نادرست مقامات آمریکایی را از میزان خطرناک بودن کرونا و آمادگی مقابله با آن ثابت می‌کند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با انتشار گزارشی  فاش کرد؛  برخی شرکت‌های آمریکایی با تشویق و حمایت دولت آمریکا در ماه های  ژانویه و فوریه 2020، میلیون‌ها دلار ماسک و لوازم پزشکی به چین صادر کرده اند.

طبق گزارش‌های اقتصادی و اسناد دولتی آمریکا که این روزنامه به آن‌ها دست یافته؛ ارزش تجهیزات پزشکی صادر شده به چین در این دو ماه در مقایسه با مقادیر مشابه سال گذشته هزار درصد بیشتر بوده است.

این در حالی است که "دونالد ترامپ" رییس ‌جمهوری آمریکا، دولت چین را به دروغ‌گویی درباره قربانیان ویروس کرونا در این کشور متهم کرد.

دولت ترامپ، به تازگی از طرح 3 مرحله‌ای برای بازگشایی اقتصادی این کشور و بازگشت به شرایط پیش از اعمال محدودیت‌های مربوط به کرونا، رونمایی کرد.

مقامات بهداشتی و کارشناسان  معتقدند، این امر می‌تواند به موج جدید شیوع ویروس کرونا و قربانی شدن شمار بیشتری از مردم آمریکا  منجر شود.

بنا بر آمار موجود، تاکنون بیش از 738 هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از 39 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

 

کلیدواژه