ثور 01, 1399 08:50 Asia/Kabul
  • هجوم آمریکایی‌ ها به مراکز غذای رایگان 

آمریکایی‌های بدون پول، با خودروهای خود به مراکز عرضه وعده غذای رایگان هجوم آورده‌اند. 

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا میلیون‌ها نفر را بیکار کرده است و به گفته مقامات اقتصادی 60 میلیون آمریکایی درانتظار دریافت چک کمک‌های مالی دولت فدرال به سر می‌برند. 

براساس این گزارش، صف بی‌سابقه خودروها در خیابان های شهرهای مختلف آمریکا برای دریافت موادغذایی از مراکز اهداء غذا، تشکیل شده است. 

یکی از رانندگان این خودروها به سی‌ان‌ان گفت: هیچ یک از اعضای خانواده کار ندارد و پولی در اختیار نداریم، فرزند داریم و باید مراقب آن‌ها باشیم، نمی‌دانیم تا چه زمان این وضع را باید  تحمل کنیم. 

کشاورزان آمریکایی از آنجایی که فروشگاه‌ها و رستوران‌ها به علت همه‌گیری ویروس کرونا بسته شده‌اند ناچار به امحاء محصولات کشاورزی خود هستند.

«اداره کشاورزی آمریکا» و شبکه خیرین «فود بنکس» (Food Banks) از وزارت کشاورزی آمریکا خواسته اند تا ارتباطی مستقیم بین این مراکز خیریه و کشاورزان آمریکایی برای دریافت محصولات آن‌ها برقرار کند. 

درحالی که آمریکایی‌ها فاقد شغل و بی‌پول در تلاش برای یافتن وعده غذای رایگان هستند، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا باهدف بهره برداری برای انتخابات ریاست جمهوری و با سوء استفاده از اعتراض‌های مردمی ضد قرنطینه و بازگشت به کار، با فرمانداران ایالت‌ها که مخالف این موضوع هستند درگیر شده است. 

بسیاری از کارشناسان، وضعیت موجود و همه‌گیری ویروس کرونا را ناشی از سوء مدیریت ترامپ می‌دانند.

کلیدواژه