ثور 03, 1399 12:07 Asia/Kabul
  • نهاد سازمان ملل: بدترین رکود اقتصادی، پیش روی آمریکای لاتین است

یک نهاد وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد: آمریکای لاتین در سال کنونی 2020 شدیدترین رکود اقتصادی تاریخ خود را شاهد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و منطقه کارائیب، وابسته به سازمان ملل متحد و مستقر در سانتیاگو پایتخت شیلی اعلام کرد: آمریکای لاتین در سال کنونی 2020 با کاهش پنج و 3 دهمی تولید ناخالص داخلی به علت پیامدهای همه گیری جهانی ویروس کرونا در اقتصاد منطقه، روبه رو می شود.

براساس پیش بینی این کمیسیون، همه کشورهای آمریکای لاتین به جز جمهوری دومینیکن که تولید ناخالص داخلی آن، صفر خواهد بود، در سال 2020 با انقباض اقتصادی مواجه خواهند شد.

طبق این پیش بینی، ونزوئلا با کاهش 18 درصدی تولید ناخالص داخلی بدترین کشور منطقه از این جهت خواهد بود و بعد از آن آرژانتین، مکزیک و اکوادور با کاهش شش و نیم درصدی تولید ناخالص داخلی، قرار خواهند داشت.

کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و کارائیب معتقد است که این منطقه بعد از هجوم ویروس کرونا با کاهش تجارت بین المللی، سقوط بهای مواد اولیه، سخت شدن شرایط مالی جهانی، کاهش تقاضای خدمات گردشگری و کاهش ارسال پول نزدیکان کسانی که در خارج اقامت دارند، مواجه شده اند.

این کمیسیون همچنین پیش بینی کرده است میزان بیکاری و در نتیجه فقر، با از بین رفتن 11 میلیون فرصت شغلی بر اثر شیوع کرونا افزایش یابد.

پیامدهای اقتصادی همه گیری کرونا در کشورهای آمریکای لاتین در حالی است که این کشورها در سال 2019 هم به زحمت رشد یک دهم درصدی تولید ناخالص داخلی را داشتند.

کلیدواژه