تکرار موضعگیری های ضدایرانی مقامات آمریکایی
(last modified 1399-02-04T03:53:21+00:00 )
ثور 04, 1399 08:23 Asia/Kabul
  • تکرار موضعگیری های ضدایرانی مقامات آمریکایی

وزیر امور خارجه آمریکا، بار دیگر ادعاهای ضدایرانی رئیس جمهوری آمریکا را تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه درباره توئیت امروز دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور  که گفته بود به نیروی دریایی آمریکا دستور داده قایق‌های ایران را  هدف قرار دهند، گفت: آمریکا حمله به کشتی‌های خودش را تحمل نخواهد کرد و سخنان ترامپ در این خصوص، ضامن ایمنی کشتی‌ها و نیروهای آمریکا است.

از سوی دیگر، مقام وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه ادعایی که امروز «دونالد ترامپ»، درباره هدف قرار دادن قایق‌های نظامی ایران مطرح کرده بود را رد کرد و در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: این وزارتخانه هیچ دستورالعملی مبنی بر  جهت هدف قرار دادن قایق‌های ایران دریافت نکرده است. 

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در توئیتی به لفاظی علیه ایران پرداخت و نوشت، به نیروی دریایی این کشور دستور داده قایق‌های ایرانی که قصد مزاحمت برای کشتی‌های آمریکا را دارند، هدف قرار دهند.

ستاد فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا مستقر در منطقه غرب آسیا موسوم به "سنتکام"، چهارشنبه  هفته گذشته  در بیانیه ای مدعی شد چند فروند شناور نظامی ایران به کشتی‌های نظامی آمریکا که در خلیج فارس حضور داشتند، نزدیک شده‌اند.

جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده است، رصد شناورها و هواپیماهای جنگی خارجی در تنگه هرمز و خلیج فارس حق  ایران است و درصورت تعرض آنها به حریم دریایی و هوایی ایران، طبق قوانین بین المللی با آنها برخورد خواهد شد.

کلیدواژه