ثور 06, 1399 15:29 Asia/Kabul
  • جدیدترین وضعیت کرونا در چین ، کره جنوبی ، ژاپن و فیلیپین
    جدیدترین وضعیت کرونا در چین ، کره جنوبی ، ژاپن و فیلیپین

آخرین خبرها درباره شیوع ویروس کرونا در شرق و جنوب شرق آسیا نشان می‌دهد، چین و کره جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی ار این ویروس نداشتند، اما در ژاپن و فیلیپین ، مبتلایان و جان باختگان کرونا رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، کمیسیون ملی سلامت چین  روز شنبه اعلام  کرد، شب گذشته دوازده (12) مورد جدید آلوده به ویروس کرونا در این کشور تایید شد ، اما هیچ مورد مرگ جدید ناشی از این ویروس ، ثبت نشد.

 براساس این گزارش ، یازده  نفر از این دوازده نفر کسانی هستند که از خارج از چین وارد این کشور شدند .

در مجموع طبق داده های رسمی چین ،هشتاد و دو هزار و هشتصد و شانزده نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند  و چهار هزار و ششصد و سی دو نفر  هم جان باختند .

طبق اعلام مرکز کنترل و پشگیری بیماری‌ها کره جنوبی، در ۲۴ ساعت گذشته  فقط ده  مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده و هیچ فوتی گزارش نشده است.

با احتساب جدیدترین گزارش دولت کره جنوبی، شمار کل مبتلایان به کرونا به ده هزار و هفتصد و هجده (۱۰۷۱۸) نفر و تعداد جان باختگان هم دویست و چهل نفر هستند .

طبق آخرین خبرها، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن به بیش از دوازده هزار و هشتصد (۱۲۸۰۰) نفر رسیده و تعداد جان باختگان به سیصد و چهل و پنج ( ۳۴۵) نفر افزایش یافت  .

وزارت بهداشت فیلیپین هم روز شنبه در بیانیه ای از یکصد و دو(102) مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا و هفده ( 17) مورد جدید مرگ بر اثر این ویروس خبر داد.

تعداد کل موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در فیلیپین بر اثر کرونا  به چهار صد و نود و چهار(494) نفر  و شمار کل موارد آلودگی به این ویروس نیز به هفتهفت هزار و دویست و نود و چهار نفر رسیده است.

کلیدواژه