عمل به توصیه پزشکی ترامپ، ده ها نیویورکی را روانه بیمارستان کرد
(last modified 1399-02-07T03:36:29+00:00 )
ثور 07, 1399 08:06 Asia/Kabul
  • عمل به توصیه پزشکی ترامپ، ده ها نیویورکی را روانه بیمارستان کرد
    عمل به توصیه پزشکی ترامپ، ده ها نیویورکی را روانه بیمارستان کرد

شماری از شهروندان نیویورکی به ‌خاطر استعمال مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا دچار مسمومیت و روانه بیمارستان شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «ام‌اس‌ان»، مرکز کنترل سموم وزارت بهداشت آمریکا در نیویورک روز شنبه اعلام کرد: از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه تا ساعت 15 روز جمعه، ۳۰ نفر به خاطر مسمومیت با مواد ضدعفونی کننده به بیمارستان مراجعه کردند.

این مرکز افزود: از میان این افراد ۹ نفر بر اثر مصرف «لایزول» که نوعی پاک‌کننده قوی سطوح است، ۱۰ مورد در اثر مصرف مواد سفیدکننده و ۱۱ مورد بر اثر مواد پاک‌کننده خانگی دچار مسمومیت شده بودند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در نشست خبری خود گفت: «مواد ضدعفونی‌کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می‌کند. راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن ریه‌ها را شستشو دهیم؟».

شمار زیادی از مقامات وزارت بهداشت و پزشکان آمریکا بلافاصله این پیشنهاد ترامپ را خطرناک توصیف و از مردم درخواست کردند به هیچ عنوان چنین روش‌ هایی را امتحان نکنند.

ترامپ در جلسه روز جمعه مدعی شد که پیشنهادش درباره استفاده از مواد ضدعفونی کننده شوخی بوده است.

روزنامه گاردین نوشت مقامات کاخ سفید در نظر دارند حضور رئیس جمهور آمریکا را در نشست‌های خبری روزانه به خاطر اظهارات ناصحیحش کاهش دهند.

کلیدواژه