ثور 07, 1399 08:56 Asia/Kabul
  • بورل: کرونا اهمیت چندجانبه‌گرایی را برجسته کرد
    بورل: کرونا اهمیت چندجانبه‌گرایی را برجسته کرد

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد، برخلاف سیاست های رییس جمهوری آمریکا، چندجانبه گرایی در مقابله با گسنرش ویروس کرونا موثر بوده است.

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  در گفتگو با روزنامه آلمانی "دی سایت" گفت: بزرگ ‌ترین درس بحران همه‌گیری کرونا کووید- ۱۹ این است که بیش از پیش به رویکرد چندجانبه گرایی نیازمندیم و هیچ دولتی حتی آمریکا به اندازه‌ای توانمند نیست که به تنهایی به مصاف این چالش برود.

بورل افزود: افرادی مانند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با چندجانبه گرایی مخالف هستند اما همه ‌گیری کرونا فشار قابل توجهی را به دولت هایی وارد کرده است که تصور می‌کنند می توانند با بستن مرزها خودشان را نجات دهند؛ حال آن که چنین رفتاری علاوه بر کل جامعه بشری، خود این کشورها را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد. 

اشاره بورل به فرمان جدید ترامپ در تعلیق مهاجرت به آمریکا است.

این فرمان ترامپ شامل کسانی می‌شود که خواهان اقامت دایم در آمریکا هستند و به مدت ۶۰ روز اجرا و پس از آن بازنگری و احتمالا تمدید می شود.

ترامپ که تا چندی پیش هرگونه سرایت ویروس کرونا به خاک آمریکا را به شدت رد می‌کرد، اکنون نزد بسیاری از کارشناسان، ناظران و سیاستمداران آمریکایی به اهمال در برخورد با شیوع این ویروس متهم شده است.  

 

کلیدواژه