خروج ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی از عراق
(last modified 1399-02-08T08:39:23+00:00 )
ثور 08, 1399 13:09 Asia/Kabul
  • خروج ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی از عراق

مقامات نظامی امریکایی از بازگشت 2 هزار و ۵۰۰ نیروی هوابرد خود از عراق و کویت به آمریکا خبر دادند.

به گزارش «استرایپس» تارنمای رسمی نظامیان آمریکایی، «آندرو ساسلاو» فرمانده نیروهای هوابرد لشکر ۸۲ امریکا با انتشار پستی در فیسبوک نوشت، نیروهای هوابرد که برای کمک به نیروهای "تروریست" سنتکام وارد منطقه شده بودند، طی هفته های اینده از عراق و کویت به کشور باز خواهند گشت.

تارنمای مزبور به نقل از فرمانده نیروی هوابرد لشکر ۸۲ آمریکا آورده است که این نیروها پس از ورود به آمریکا به مدت دو هفته برای انجام آزمایش های کرونا قرنطینه می شوند.

براساس این گزارش، ۸۰۰ نظامی آمریکایی پیش از آغاز انتشار کرونا به آمریکا بازگشتند و بسیاری از این نیروها در کویت مستقر بودند و شماری هم در عراق از سفارتخانه آمریکا در بغداد محافظت  می کردند.

شمار زیادی از نیروهای امریکایی در کشورهای منطقه غرب آسیا و کشورهای همسایه ایران مستقر می باشند که با وجود درخواست برخی از این کشورهای مانند سوریه و عراق برای خروج آنان همچنان به حضور غیرقانونی خود ادامه می دهند.

مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیشتر گفته بود که بیشتر نیروهای لشکر ۸۲ هوابرد و گروه رزمی گردان  یکم که در ژانویه گذشته 2020 روانه غرب آسیا  شده‌اند به علت شیوع ویروس کرونا نمی تواند به آمریکا بازگردند.

باوجود انتشار گزارشهایی، درمورد ابتلای شمار زیادی از نظامیان آمریکایی به ویروس کرونا وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" دراین مورد سکوت کرده است.

کلیدواژه