ثور 08, 1399 22:25 Asia/Kabul
  • هشدار بریتانیا درباره افزایش علائم مرتبط با ویروس کرونا در کودکان
    هشدار بریتانیا درباره افزایش علائم مرتبط با ویروس کرونا در کودکان

پزشکان خدمات بهداشت ملی بریتانیا هشدار دادند، تعداد کودکان پذیرفته شده در بخش مراقبت‌ های ویژه به دلیل علائم التهاب ناشی از ویروس کرونا افزایش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه روزنامه بریتانیایی "دیلی میل"، پزشکان خدمات بهداشت ملی بریتانیا (ان.اچ.اس) NHS در پیامی به پزشکان عمومی هشدار دادند نگرانی‌ های فزاینده‌ای درباره پدیدار شدن سندرم التهابی مرتبط با ویروس کرونا در بین کودکان این کشور بروز کرده است.

در پیام هشدار پزشکان بریتانیایی از پزشکان عمومی خواسته شده است تا کودکانی را که در آنها علائمی همچون درد شکم مشاهده می شود، به عنوان موارد اورژانسی به بیمارستان ارجاع دهند.

این در حالی است که از زمان آغاز همه گیری کرونا، کودکان در معرض خبر جدی این ویروس نبودند و تعداد کمی از آنها با ابتلا به کرونا تشخیص داده شدند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا پس از کسب بهبودی از ابتلا به کرونا و بازگشت به محل کار، این ویروس را بزرگترین چالشی دانست که این کشور پس از جنگ داشته است.

دانشکده پزشکی سلطنتی بریتانیا اعلام کرد پزشکان فعال در بخش‌های پرخطر بیمارستان‌ها از کمبود دستکش یا ماسک‌های محافظ صورت به ستوه آمده اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا به 152 هزار و 480 نفر رسیده و تا کنون 20 هزار و 732 تن در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌ اند.

 

کلیدواژه