ثور 11, 1399 15:03 Asia/Kabul
  • عمران خان: هند در حال نسل کشی مسلمانان کشمیری است

نخست وزیر پاکستان با انتقاد از سیاست‌های سرکوبگرانه دولت هند علیه مسلمانان ،  اقدامات دهلی نو در کشمیر تحت کنترل این کشور را نسل کشی آشکار دانست.

به گزارش خبرگزاری اکسپرس نیوز پاکستان، «عمران خان» روز پنج شنبه  از دولت هند خواست به نسل کشی مردم کشمیر توسط نظامیان و هندوهای افراطی در این کشور پایان دهد.

رئیس حزب تحریک پاکستان ( حزب حاکم ) افزود: حزب  بهاراتیا جاناتا (بی .جی پی. حاکم هند) شیوع ویروس کرونا  و قرنطینه مردم را بهانه کرده و از مسلمانان هند  از جمله کشمیریها سوء استفاده ابرازی می کند.

نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: دولت مودی با لغو خود مختاری کشمیر عملا در حال تغییر بافت جمعیت این منطقه است  که  در مخالفت  آشکار با قوانین بین المللی است.

این مقام بلندپایه پاکستان  تاکید کرد: هیچ کشوری حق ندارد بافت جمعیت کشمیر را تا زمان برگزاری همه پرسی تغییر دهد وکشمیریهای منطقه را به اقلیت تبدیل کند.

همزمان با شروع کرونا در هند برخی رسانه های این کشور، مسلمانان  را عامل اصلی گسترش این بیماری  معرفی کرده و از آن برای فشار بیشتر به مسلمانان استفاده می کنند.

از زمان روی کار آمدن  دولت نارندرا مودی ، حملات نیروهای امنیتی  و هندوهای افراطی علیه مسلمانان از جمله کشمیریهای افزایش یافته است.

کلیدواژه