سخنگوی کاخ سفید: امریکا در مجازات چین، جدی است
(last modified 1399-02-13T09:22:46+00:00 )
ثور 13, 1399 13:52 Asia/Kabul
  • سخنگوی کاخ سفید: امریکا در مجازات چین، جدی است
    سخنگوی کاخ سفید: امریکا در مجازات چین، جدی است

سخنگوی کاخ سفید با تکرار ادعاهای کرونایی ترامپ علیه چین و سازمان جهانی بهداشت اظهار کرد: آمریکا در مجازات چین، بسیار جدی است.

به گزارش ایرنا، 《کیلی مک‌انانی》سخنگوی جدید کاخ سفید روز جمعه (اول مه) در نخستین نشست خبری خود پس از انتصاب به این سمت در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهوری آمریکا برای مجازات چین به اتهام گسترش ویروس کرونا، از گزینه اعمال تعرفه‌های جدید استفاده خواهد کرد، گفت: نمی‌خواهم در این زمینه پیش از رئیس جمهوری اظهار نظری داشته باشم اما نارضایی وی از چین را منعکس می‌سازم و هیچ چیز مخفی در نقص اقدام چین در این زمینه وجود ندارد.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد چین آزمایشگاه خود را تعطیل و با کندی اطلاعات را به سازمان جهانی بهداشت ارائه کرد اما به بازرسان بهداشتی آمریکا اجازه نداد تا به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

منتقدان در آمریکا بر این باورند که کوتاهی دونالد ترامپ و دولت او در پیش‌بینی لازم و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، باعث شده است تا آمریکا در جهان بیشترین افراد گرفتار به این بیماری و مرگ ‌و میر ناشی از آن را داشته باشد.

آنان تاکید دارند ترامپ برای رهایی از فشار داخلی ناشی از این سوء مدیریت، به فرافکنی علیه چین و سازمان جهانی بهداشت روی آورده است.

 

کلیدواژه