آمریکا به نیروهای آسیب‌دیده در حمله موشکی ایران مدال شجاعت داد
(last modified 1399-02-16T03:30:09+00:00 )
ثور 16, 1399 08:00 Asia/Kabul
  • آمریکا به نیروهای آسیب‌دیده در حمله موشکی ایران مدال شجاعت داد
    آمریکا به نیروهای آسیب‌دیده در حمله موشکی ایران مدال شجاعت داد

ارتش آمریکا به 29 نفر از نیروهایی که در حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد در عراق آسیب دیده بودند، مدال شجاعت داد.

به گزارش دوشنبه‌شب ایرنا، 6 نفر از نیروهای آمریکایی که در حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد در عراق آسیب مغزی دیده‌ بودند، مدال شجاعت (Purple heart) دریافت کرده‌اند و 23 سرباز دیگر لایق دریافت این مدال شده‌اند که در این هفته آن را دریافت خواهند کرد.

مقامات آمریکایی از جمله "دونالد ترامپ"، رئیس‌ جمهور، "مارک اسپر"، وزیر دفاع و "مایک پمپئو"، وزیر خارجه این کشور، پس از حمله موشکی ایران به پایگاه "عین‌الاسد" مدعی شده بودند هیچ آمریکایی در این حمله کشته یا زخمی نشده است.

پنتاگون که سیاستی پلکانی  را در اعلام آمار مربوط به آسیب‌های ناشی از این حمله در پیش گرفته بود، در نهایت شمار افراد آسیب‌دیده را 110 تن اعلام کرد.

بسیاری ارزیابی‌ها حاکی است انتقام موشکی ایران به کشته شدن شماری از نظامیان آمریکایی منجر شده، اما دولت این کشور هنوز قصد ندارد به این موضوع اعتراف کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه 8 ژانویه(18 جدی 1398) در پاسخ به  اقدام تروریستی دولت آمریکا در ترور سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با ده‌ها فروند موشک، پایگاه آمریکایی "عین الاسد" در استان الانبار عراق را هدف قرار داد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تعدادی از همرزمانش بامداد جمعه سوم ژانویه 2020 در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

 

کلیدواژه