ثور 17, 1399 15:02 Asia/Kabul
  • گزارش تاسف بار یونیسف درباره آوارگی کودکان در سال 2019
    گزارش تاسف بار یونیسف درباره آوارگی کودکان در سال 2019

بنا بر ارزیابی های یونیسف، بیشترین آمار کودکان بی‌خانمان به دلیل خشونت و درگیری مربوط به سال 2019 بوده است.

به گزارش خبر‌گزاری شین‌هوآ، بر اساس جدید‌ترین گزارش صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) که دیروز (سه شنبه) منتشر شد؛ در سال 2019، حدود 19 میلیون کودک در سراسر جهان، در کشور‌های خود به دلیل در‌گیری‌ها و خشونت‌ها همچنین فجایع طبیعی آواره شده‌اند که برخی از آنان برای سال‌ها بی‌خانمان مانده‌اند.

در پایان سال 2019، حدود 46 میلیون نفر از مردم جهان در کشور‌های خود به دلیل خشونت‌ها و درگیری‌ها آواره و بی‌خانمان شدند که 19 میلیون نفر از این جمعیت کودک بوده‌اند.

"هنریتا فور" مدیر اجرایی یونیسف دراین باره گفته است: «میلیون‌ها کودک بی‌خانمان در جهان بدون ایمنی و مراقبت‌های درمانی هستند. زمانی که بحران‌های جدید مانند ویروس کرونا ظهور پیدا می‌کنند، این کودکان بسیار آسیب‌پذیرند. ضروری است که کشور‌ها و شرکت‌هایی که امور بشر‌دوستانه انجام می‌دهند با یکدیگر همکاری کنند و این کودکان را ایمن و سلامت نگه دارند و آموزش آنها را همچنان ادامه دهند.»

کودکانی که در کشور‌های خود آواره شده‌اند حتی دسترسی به نیازهای پایه را نداشته‌اند و در معرض خطر کودک‌آزاری، سوء‌استفاده و حتی قاچاق قرار دارند.  

این گزارش درحالی منتشر شده که فقر و حوادث طبیعی در شماری از کشورها به ویژه آفریقا، ناآرامی های داخلی در لیبی، حملات ائتلاف سعودی به یمن و اقدامات تروریست های مورد حمایت آمریکا در سوریه همچنان ادامه دارد.

کلیدواژه